Chicago och Notre Dame helgen.

Uppdatering utav helgen.

kl 05.15 am fredags morgon satte vi oss i bilen för att åka till Hartfords flygplats.
Flyger mot Chicago runt 7 och landar halv 9.

Åker först till ett område i Chicago som heter Andersonville. En svenskt område med svenska restauranger och en svensk mataffär. var på ett svenskt/amerikanskt museum. Sen åt vi lunch på en restaurang som hette Svea.
Jag åt rökt lax macka och FALUKORV!!!!!!!! Mumma vad det var gott! Svensk mat är faktiskt bäst! :)

Spenderar resten av dagen i Chicago och åker på en båttur genom en flod som går igenom chicago. Han som pratar pratar så fort så jag hinner inte med att förstå men i det fina vädret sitter jag och kollar på alla fräcka byggnader som alla är designade av olika arkitekter. Han snappa upp vissa grejer om vissa byggnader osv. Kul att se ändå.

begav oss efter det till Navy Pier, gick och kollade på allt runt om. Kollade ut över Lake Michigan. Den är inte dåligt stor. Ser ingen ände någonstans. Och ändå är det bara en sjö.

åkte vidare runt 5 mot South Bend och Notre Dame. Checkade in på hotellet och åkte till några av värdfamiljens vänner för lite mat dricka osv. Haha återigen får jag mega mycket kommentarer för min engelska och dom är förvånade att jag pratar så bra när jag bara varit här så kort tid. Alltid lika kul att höra! :)

Hem och sova och ladda inför lördagen då det är dags för Amerikans Football, Notre Dame vs Michigan.
Åt amerikansk Våffla på hotellet. Mums mums.
Regnet öste ner. Värdmamman och värdpappan gick och köpte ponchos, (Vart sjutton är min camp ponco när jag behöver den) och även paraply. Jag fick ett rosa. förstår itne varför! :)
Spatserade bort mot Campus.
Gick igenom en del av det, bla the Grotto, en grotta studenterna ber och tänder ljus i innnan match och tenta. och kyrkan som heter Basilica. Superfin kyrka. sen vidare igenom allt. In i Bookstoren. Kollade på allt som har att sälja med ND loggan. sen gick vi vidare till en stor parkeringsplats där massssaaabilar och tält stod. uppladning inför match. Massa mat dricka glada människor.
Och regn. EN massa regn men ingen var bitter för det! :)

Lagom tills det var dags för att gåbort till The Stadium så slutade det regna.

Inne i stadon var det sjuukt mycket folk.
Skolornas orkestrar, chear leeding. hysteriska fans. Ja allt som på film! :D
tyckte dock inte om att Notre Dame Buade när Michigan kom in. Gillar inte riktigt sådant.. Kanske något av amerikanska kulturen vad vet jag! :)
Matchen drog igång. Jag fattade 0. Helt meningslös sport om man frågar mig. Heter football. Dom sparkar knappt på bollen. Sprang och la sig i en hög. haha och så höll dom på i 4 timmar. Då Michigan vann tillslut. Lite kul tyckte jag! ;P Jag njöt av tillvaron och att allt är som på film med allt runt om!

I halvtid var alla orkestrar ute på planen och jisses vad folk! och duktiga som attan var dom.

Efter matchen bar det av till tältet igen. Sen hem. var skapligt trött och kall efter en dag ute i regnet.

Söndagen gick jag med värdfamiljen till kyrkan. 1 bortslösad timma av mitt liv. Förstår varför jag inte går i kyrkan. Långtråkigt och bara allmänt ointressant. Jag tror inte alls på gud och allt sådant. Bara påhitt enligt mig. dom tror alla på någon som dom aldrig sett.
Kyrkan var iaf mycket fin.

åt lunch i en utan Camp cafeterierna. Där alla studenter äter. Jösses säger jag bara! Vad är mimers Banba jämfört med detta. Tyvärr hade jag en stor bricka så kunde inte ta kort. Men det var nog en 10 olika kök. Men all möjlig mat du kan tänka dig. Dessertkök, tacos, pasta, cereals, bagels, ägg i olika former, typ 3 olika salladsbord, med olika sallader på alla. drickor i alla möjliga former, glass maskin med olika strössel. Ja helt sinnes!
Så där satt man. Och åt inne i matsalen med massa college studenter! :) Också som på film! :D

åkte tillbaka till chicago. kollade på en stor stål böna som var som en spegel och speglade sig i alla olika vinklar. cool! :) sen kom vi till en fontän. eller a 2 pelare med bilder i som sprutande vatten ut ur munnen emellanåt.
promenerade lite runt om chicago sen bar det av till flygplatsen. och hem.
Riktigt kul att fått se Chicago. Superhärligstad. skulle lätt kunna åka tillbaka.
Så får ni chansen åk dit! :)


Svenska affären!

Vy över chicago.



The Grotto.

Ett Survivor träd. för dom som dött och överlevt olika former av cancer och Aids.

Michigan innan matchen.

Orkester

Hyllning för 9/11.

College matsal!!!

Bönan i Chicago.



Enjoy!!! =)

Kommentarer
Postat av: CT

Grymt gumman, svensk mat är den bästa <3

2010-09-17 @ 22:46:30

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0