Amerikanska Ambassaden

Då var det klart. besöket på ambassaden och och visumet är helt klart!

Seg process för att fixa det.
Tåg upp till Stockholm, sen hitta rätt buss som går bort till Ambassaderna. Och det är ju tur att stockholmarna har koll på saker! Det var först när vi började fråga busschafförerna vi kom rätt och det var några som visste.
Framme vid Ambassaderna så är ju självklart Amerikanske den största. Otippat att dom skall vara värst! ;)

Här snackar vi stängsel och koll. Köade i kanske 30 min, då dom kollade mitt pass, min bokning, att jag hade med mig ett kuvert med frimärken för 65 kr. (gick en sjukt snygg kille innanför stängslerna, damn snygging). När jag väl blev inkallad till "tullen" så skickade man igenom papprerna, ev väska och sådant. pep inte på mig. Fasten dom trodde det  med min klocka.. Killarna i de båset sa att jag var tvungen att testa gå igenom för att dom ksulle få se om den reagerade på den. Aja. Sen in på själva Ambassaden. Fick sitta och köa i kanske 10 min innan jag fick komma fram till en lucka där jag lämnade ifrån mig pass, kuvert, och mina handlingar.
Efter det fick jag sitta och vänta återigen.
efter ca 1 timma. Om inte mer så ropar dom upp mitt namn och att jag skall gå till luckan.
Han frågade mig vart i Usa jag skulle, om jag vrit där innan, om jag åker med en organisation och hur många barn jag skulle ha, samtidigt som han knappra på datorn. bad mig lägga fingrarna på en scanner typ. sedan gav han mig ett informationshäfte om visumet och sa att resterande handlingar och passet kommer innom ett par dagar.

Tack och hej. Det sista tog Max 2 minuter. helt sjukt.

Haha.

Men nu har man det och när man satt i väntrummet och man ser amerikanska kartan och amerikanska nyheter så börjar det ramla in att det börjar närma sig! :)


Nästa på checklistan är hälsodeklarationen. Den skall göras 14.00 idag. yeeey!




Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vad bra att det gick bra! :) Min tur nu på fredag, iiihh. Tack så mkt! Jaa, verkligen. Älskar Öland. Jobbar i Köpingsvik på sportrea. En butik som säljer märkeskläder för typ halva priset. (puma, adidas, 8848, Billa Bong m.m ) :D

2010-06-16 @ 22:18:26
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0