Blir så arg!

Igår var jag och mamma på arbetsförmedlingen för att fråga lite saker om a kassa å skit. men vilka efterblivna människor som jobbar med sånt, fick sitta och vänta i 1 timma, och då var jag 3a i kön.
Sen så är sveriges jävla regering helt åt helvete. vad är detta för sätt att styra Sverige?
Kollade hur det låg till med att få boendebidrag nu i och med att jag är arbetslös. Så att man kan utnyttja allt jävla skatt man betalar, men då måste man tjäna 77 000 på ett år. och jag höftade med kass inkomst och kom ett par tio tusen över det.  Så menade försökringskassagubben att om jag skaffar mig ett BARN så är det inga problem att få bidrag! Tolka detta hur ni vill nu. Men alla invandrare som lever på soc, a kassa och bidrag hit och dit. som egentligen inte bidragit speciellt mycke till landet varför skall dom få hjälp hela jävla tiden och en vanlig svensk som slitit arslet av sig och betalat så mycket skatt i 5 år ca inte få nån som hellst hjälp när man väl är arbetslös och väl behöver det. I SITT EGNA HEMLAND! hela systemet är helt åt helvete. man blir ju straffad för att man är svensk och har tjänat bra de senaste åren. Är det så det skall vara.
Nu är det ju strax dags för val och det kan ju inte bli sämre än vad det är nu.
Skall nog faktist läsa på om några partier och få se vad man skall rösta på.  Kokade igår både jag och mamma.

Så nu skall jag försöka fixa så man drar till usa tidigare.
(då blir jag invandrare, jag vet) Fast då kommer jag jobba och inte gå på en jävla massa bidrag som alla gör i Sverige. Aaah blir bara så arg!
Nu fick jag ventilerat mig med. och kalla mig va ni vill men det är fan så jag tycker om det svenska samhället.

=)

Kommentarer
Postat av: Nyström

jag förstår dig...e också arbetslös och är väldigt förbannad på både AF och Facket..att de ska vara så jävla svårt att få de pengar man har rätt till!!! bara idioter som jobbar där!

2010-01-23 @ 12:24:36
URL: http://https://nystrom.blogg.se

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0