Winter in Sweden vs America.

Jag har faktiskt redan kommit på en positiv sak.
okej kanske  inte just dagens positiva men en mycket bra sak!

Här i USA, New Jersey. Är inte vintern lika grå som hemma. Det är mer ofta som det är soligt och blå himmel än allmänt grått och trist. Även om de dagarna verkligen finns också.

Satt och läste lite bloggar ifrån Sverige. Och jag ser ju precis framför mig hur det ser ut hemma. Grå himmel, vit/grå snö. (beroende på om de är vägen eller typ gräsmattan) Mörkt tidigt på dagen, även mörkt när man vaknar.
Verkligen den, gå upp till jobbet = mörkt, Gå hem ifrån jobbet = mörkt. Självklart är inte alla dagar sådana utan även vårt Sverige har sina fina dagar med! Men generellt så är det ju faktiskt mest mörkt och grått hemma. Även om det har sin charm med.

men i alla fall, Positivt med Amerikat, det är mycket ljusare här på vintern. Vad jag upplevt än så länge! :)
Det var de jag ville få ut!


Kommentarer

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0