Taggat till

Jag måste få berömma mig själv!!!!

Jag har äntligen börjat säga ifrån!
Som nu i veckan ( eller om det var i förra veckan) sa jag ju till att jag inte vill vara själv med barnen över natten.
och sen även att jag inte får jobba mer än 10 timmar per dag.
Sen en kväll efter att ungarna left jävlar så gick jag raka vägen till pappan och sa hur dom betett sig och att jag inte tycker det är okej.
Från och med nästa vecka skall jag få schema på när jag slutar på kvällarna.

Och idag, när Maggie är hemma och pappan kommer hem sent, skickade jag sms och frågade när han skulle komma hem ikväll, för att jag bara får lov att jobba  10 timmar. Då ringde han upp, menade på att han kan, om jag inte är bekväm med att jobba mer än 10 timmar, avboka de han ska göra. Men är det mitt val? Men jag sa samtidigt att man kan ju itne veta att ett barn är dåligt heller men att det med 10 tim står jag fast vid, vid viss flexibilitet.
Då sa han att om jag kan tänka mig att jobba ikväll med så får ja extra pengar för de. Där sa han något!!!
Extra cash är ju aldrig fel! HAHA. Hoppas bara det blir bra extra pengar annars aldrig mer.
Men grejen, att jag börjar säga ifrån. Är jag stolt över! Det är en grej jag verkligen inser att jag lärt mig sen jag kom hit!

Kanske konflikträdslan ger med sig med detta med.

Aaah Stolt Tjej! :D


Jag och Carolinsan på allas våran Pullan, Sälen 2008! ♥

Kommentarer

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0