Köttbullar!!!!!!

god afton kära läsare.

Dagen har bestått av massa saker!

Började med att möta upp Madeleine och Christiane på Highland market för att sedan köra vidare emot New Haven.
Bestämde att vi skulle börja med IKEA. Så vi körde dit, gick sedan in. Läskigt på något sätt att det är precis som hemma! haha. Gick runt, kollade lite på allt, drömde sig bort! :)
Sen kom vi ju då till restaurangen!
Utan tvekar skulle jag ha köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt!
Herrejösses vad det smakade underbart! Det absolut godaste jag ätit sen jag kom hit. Saknat svensk mat som sjutton och ändå har jag bara varit borta i 5 veckor av 13 månader. Jösses.
Iaf så gick vi på undervåningen med alla blommor, ljus osv och på utsidan hade dom en liten shop med massa svenska saker. Man fick provsmaka Singoalla Vanilj och pepparkakor. Yummie..
Köpte med mig kexchoklad, kaviar och leksandsknäcke. Här skall det mumsas! :)

Åkte sedan vidare till Yale University. Traskade runt ibland massa byggnader. Hade egentligen ingen aning om vart på Campusområdet vi var och vad som fanns där. Det är STORT! Vi hittade lite olika byggnader där det var Laboratorium i. Säkert något mega projekt dom håller på med! :P Vi hoppades få se lite snygga students men icke. Kan vara för att skolan inte dratt igång riktigt än, tror den gör det nu i veckan. Så vi får väl åka ner om ett par veckor och spana.. :)
När vi skulle lämna New Haven och åka norrut emot Newington, Där det var någon German festival, Madeleines värdfamilj var där och Madeleine och Christiane var sugna på att se vad det var för något och jag hängde med.
Haha riktigt ball, masa tyska folk iklädda nationaldräkter som sjöng och spelade. Haha, Madeleines värdpappa bjöd på öl. Gott gott i sommarvärmen.
Vi stannade till halv 8 någonting, käka glass och hade det gött.. :)


Förresten så har sommaren kommit tillbaka, haft runt 92 Fahrenheit. Vilket är ca 33 Celcius. så varmt har vi haft det. Skulle varit gött att ligga ute vid stranden istället! :)

Ja minsann, det var dagens bravader. Nu är jag trött så nu skall jag sova!!!











Kommentarer
Postat av: Miqa

Singoalla från Kungälv! Du verkar ha det Bra Jasselito! Miqa sakna mkt dock <3

2010-08-30 @ 12:00:06
Postat av: Jeffe

Oj, redan 5 veckor? :O Hoppas du trivs :)

2010-08-31 @ 11:54:05
URL: http://jennipherjacobsson.blogg.se/
Postat av: Karro

Du verkar ha det grymt bra jasse. Fasen va kul!!! :) Kul att läsa vad du gör :)



Pussssss på dig

2010-09-02 @ 11:40:16

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0