Det är som kärlek

Suttit precis och kollat igenom de bilder jag framkallat ifrån sälen! Och det är helt sjukt vad jag älskar det stället!
Fick fram en bild ifrån pulsen då vi inte hade öppnat för dagen! Och till och med Det saknar jag! Allt.
En del backbilder finns det med. Något av det bästa som finns är att åka snowboard!
Kännslan när man spänt på sig bindningarna. börjar få upp farten och bara inte tänker och bara kör.
I början av säsongen, när man kan stanna på toppen, titta ut över hundfjället och få en skymt av trysil. Andas in den friska fjälluften och bara njuta. Eller när man bara stannar mitt i en backe och sätter sig ner och bara njuter av tystnaden. Precis som att man sitter i ett ljudinsolerat rum bara det att det är underbart i Sälen.

Får samtidigt nu en liten ångestklump i magen. Har inga planer på att jobba i sälen till vintern, SOm det ser ut nu! Dels för lägenheten hemma och dels att jag vill göra så mycket annat. men ändå! Aaahhh! 2 underbara vintersäsonger har passerat. Jag har älskat det. ifrån första stund! Det finns inte mycket negativt där uppe. Där man lever sin egna bubbla, bara vi uppe på fjället, tillsammans. Helt sjukt.
Kommer nog inte klara mig ifrån sälen hela vintern. Lär åka upp och hälsa på, och kanske jobba under storhelger och sånt! Kan inte lämnat helt!








Säg, man måste bara älska det!?




Kommentarer

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0