Lever jag det liv jag vill?

Läser boken Självkänsla Nu!
Den är sjukt bra och tyvärr känner jag igen mig i det mesta som står där. Som i morse
Rubriken....

"Lever jag det liv jag vill?"
Du har tre månader kvar att leva. Du kommer inte under denna tid ha några kroppsliga besvär, eller drabbas av någon sjukdom. Du kommer inte heller uppleva några ekonomiska bekymmer.

◊ Fundera över hur du skulle vilja leva dessa sista månader av ditt liv?
◊ Vad är viktigast för dig?
◊ Vilka människor och relationer är viktiga för dig?
◊ Finns det något eller någon som du idag lägger mycket av din tid på som du helt skulle välja bort?
◊ Vilka saker är egentligen väsentliga?
◊ Skulle du arbeta?
◊ Skulle du resa?

Svarade på frågorna i huvudet. Skall skriva ner dom senare.
Det är så sjukt vad Mia Törnblom skriver bra!
Med hjälp att bara läsa boken några sidor varje dag så känner man sig nästan starkare som person!
Ta efter boken och börja göra som man själv egentligen vill, inte vad alla andra vill, vad alla andra vill höra. Utan som en själv! Som jag! tycker!
Någon gång, skall jag lyckas med detta. och den dagen jag lyckas! Då skall jag fortsätta på det spåret!!

Tycker faktist alla skall läsa boken!
Den lär ge människor så sjukt mycket. Oavsett om man har världens bästa självkänsla, eller om man har mindre bra självkänsla! :)
Boken heter SJÄLVKÄNSLA NU!


(som mia skriver, det är lättare att vända mindre bra till bra, än dåligt till bra!)
Här har vi en Tjej som kommer bli hjärntvättad! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag fick prova på ljudbok gratis ett tag och då lyssnade jag lite på den boken, men jag gillar inte hur hon pratar eller hur hon är.. tycker hon är dryg. Så jag la ner det. Annars tyckte jag det hon pratade om var vettigt.. kanske skulle läsa istället :P

2009-07-22 @ 19:41:23
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Anonym

hon är grym. Har lyssnat på en som hon samarbetar med.. och haft samma liv som mia.. Och så jobbar jag även efter mias böcker med dom personer jag jobbar med.. mkt användbart:D

2009-07-22 @ 21:33:25

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0