Grymt!

Lördag kväll.. Sitter i köket och har precis käkat grönsakssoppa! Varit så sugen på det nu i flera dagar med idag var det dags! Gjorde ju ifs soppa till en hel arme men Kalle kom in och åt lite, och Sofia bjöd jag på mat med! så vi har suttit här och myst och pratat!

Caroline fyllde år igår så det blev lite kalajs i B stugan och sen Wärdshuset. Var trevligt med drinkar, champange, och trevligt umgänge.  Dock inte många skistar! ;P haha. Men jag klarade mig ändå! hmm..
Har varit mycket kalas nu det senaste. Jocke fyllde år i Tisdags, Min Totten i Onsdags. Caroline igår, Ida imorgon. Agnes på måndag. Ja det är full rulle verkligen! Kalas hela tiden.
Det märker man verkligen nu på "våren" att alla fyller! Om exakt 4 veckor är det jag som fyller! wiii..


Annars då? vad händer här uppe på fjället!
Förutom alla utgångar varje vecka och det crazy underbara livet man lever så har jag faktist åkt lite bräda. Fick förfrågan av Fredrik häromdagen att följa med och hämta skotrar i lindalen! Off Course! Vem tackar nej till att köra skoter lixom! Sen igår efter jobbet skulle Thorleif köra Pistmaskinen i pulsen backarna. Så jag ringde och frågade om jag och Caroline fick åka med! Så vi har fått åka Pistmaskin!!  As kuuul! Det blir mer gånger lovade han! :)


Jag verkligen Älskar detta livet här uppe!! Man har och får så sjukt mycket nya kontakter, nya vänner.  Man har snö runt om sig dag ut och dag in! Man tar dagen som den kommer. Jobbar massa. Är man ledig åker man bräda om vädret tillåter. Festar gör man oavsettt om man jobbar eller inte! :P


Hur underbart är det inte att vakna upp varje morgon! Titta ut genom fönstret, och få syn på, antingen snöfall eller strålande solsken och klarblå himmel. (Självklart ibland blir det ju grått och trist med men det är det värt:P)
Man behöver inte oroa sig som hemma om det är snö Om snön ligger kvar eller om det är slask. Här tar man bara på sig skorna som står närmast, Gympadojor eller moonboots! Allt funkar typ:P
Man får gå i mössor hela tiden om man vill. Man kan leka i snön hur mycket som helst. Bara vara!
Ja detta går faktist inte att beskriva nog med ord! Man måste uppleva det! =)

Så skulle någon vara sugen på skidsemester så säg till! Boende kan fixas till billig peng! Och besök är aldrig fel! :)

Nu är duschen ledig så nu är det min tur!

Lite chill med Fija sen tror jag sen blir det sängen! :)


Bilder på Tårtorna Jocke och Caroline fick! :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina tårtor :) Undra vad din tårta kommer att föreställa Jasse , Hihi !

2009-02-27 @ 13:02:11

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0