Har du tänk på...

Har du tänkt på hur beroende av vatten du är!
På hur mycket du inte kan göra då du inte har något vatten!
Idag så har dom stängt av vattnet  i hela området. och då är det så mycket du inte kan göra, Du kan inte duscha, Inte tvätta händerna, inte gå på toaletten, inte koka någonting med vatten. inte dricka ett glas vatten..
Det är exakt de sakerna man gör som en vana, det är en självklarhet att det ska komma vatten ur kranen när du skruvar på den. att du skall kunna gå på toaletten och spola och sen tvätta händerna.

Haha ja helt handikappad har jag varit idag.   Kunde knappt gå på toa på hela dagen. Dock hann jag innan dom stängde av det ;) hehe.. Men jag fick för mig att dammtorka idag. Hmm Bra jasmine! Men jag fick allt ut lite vatten ut alla kranarna i hela huset, var i tvättstugan och hämtade ur kranen, i kranen i köket, kranen på lilla toan. i Duschen och i kranen på stora toan! haha.  Sen fick jag koka lite av vattnet för att få varmvatten för det fanns inte i kranen! haha..

Sen så skulle jag laga mat. Gör iordning allting för jag ska ju inte ha ngt vatten i maten. Men när jag hällt i de krossade tomaterna så brukar jag alltid ta just vatten i för att få ur de sista! :P men det gick ju inte. haha.. Sen när ja skutit kyckligen så vart ja ju tvungen att skölja av händerna. men de gick inte ne. Samma sak när jag skurit vitlök.. :P haha.. Såå beroende man kan vara! Sen kommer ju de dummaste. Här hade jag planerat maten så att jag inte behövde vatten. Då kommer ja till riset..  Jaha ja!!! Där fick jag vatten till 6 dl och jag skulle ha 9. haha de va väldigt jobbigt. Och klockan blev 3 då de skulle sätta igång vattnet.. men 15.15 hade inge vatten kommit.. Segt. men strax efter de så kom de.. :) hehe.. Så dåå var allt som vanligt igen då vattnet fanns i kranen som man är van vid! :P

Ja de var dagens tankeställare.. hur beroende är du av vattnet ;)


Dagen då! :)

Vart å handlat mat. Lagat maten då.. ;)
Kom hem från maxi och kollar mailen då har ja ju fått från tandådalen ! :)
rensade ur min träningsgarderob. Hittade en deel sportscamp tröjor! haha. men de är alltid bra att ha.. :)
sen hade jag så tråkigt så jag stack och träna lite spinning.. helt dööd efteråt! haha... men skönt var det!

blev så sugen på våfflor förut med. Bästa man kan äta efter träning haha..! men gott var det.. :)

ne om man skulle dra sig för kvällen kanske. hehe joo.. :P

Fattas ändå några vita! haha! :P


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kaaj

Du kunde kommit hem till mig o hämtat vatten. Här på 53:an kunde man både gå på toa och tvätta händerna.. :) Så hade det ju blivit lite lättare för dig! hihi

2007-10-02 @ 10:21:12
Postat av: Steffi

Du har stulit lite tröjor ser ja!

2007-10-02 @ 15:00:11
URL: http://steffigalbe.blogg.se
Postat av: Jasmine

näädu steffi jag har ine stulit en tröja.. :) Fått allihopa!! Hittat en grön dock, men det var efter en veckas slut ;P

2007-10-02 @ 16:21:20
URL: http://jasminejohansson.blogg.se
Postat av: jannie

Du är fan knäpp jasse, fast på ett bra sätt ;) haha!

2007-10-02 @ 19:29:52

Kommentera HÄR:

Vem du är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0